SEO analyse step 3
On-page

I undervisningen har vi også arbejdet med SEO, på dansk søgemaskineoptimering. Det har vi gjort fordi det er et vigtigt element i den digtale verden da en bedre SEO-optimering giver en bedre synlighed.

Vi har arbejdet med SEO pyramiden (step 1-4). På denne side kommer jeg til at vise step 3.
Step 1,2 og 4 kan findes på linket nedenfor

I opgaven skulle vi både komme med forslag til måber hvor på virksomheden kan optimere deres SEO og lave et blog indlæg med nogen af søgeordene fra søgeordsanalysen.

SEO-optimeret blogindlæg

Nedenfor ses det SEO-optimeret blogindlæg.
ALT-teskten for billeredene er:
Tiktok logo: Tiktok Logo
Billedet af menneskerne bagved telefonen: Content creating

SEO titel: Tiktok annoncering
Meta beskrivelse:
Boost din virksomheds SoMe-strategi med TikTok-annoncering. Lær, hvordan du skaber effektive kampagner og når din målgruppe på en engagerende måde.

Optimeringsforslag:

Efter en grundig gennemgang af Micky Creatives’ hjemmeside kan der identificeres følgende områder, som vil forbedre virksomhedens SEO og brugervenlighed:

SEO-optimering af Billeder:
Alt-tekst: En af de største mangler på hjemmesiden er, at billederne generelt ikke har relevante ALT-tekster. For at forbedre synligheden i billedsøgninger på Google og gøre hjemmesiden mere tilgængelig for synshæmmede brugere, anbefales det at tilføje beskrivende og præcise ALT-tekster til hvert billeder. Det kunne f.eks. være:

  • Billede af hjemmesidens logo: “Logo-design for brandudvikling i København af Micky
    Creatives”.
  • Billeder af medarbejdere: “”Navn”, specialiseret i grafisk design og branding”.
  • Billeder af deres talenter: ””Navn”, content creator hos Micky Creatives”
    Filnavne: Derudover kan SEO-værdien forbedres yderligere ved at navngive billedfilerne med
    beskrivende og relevante filnavne i stedet for generiske navne som IMG1234.jpg. Det kunne
    f.eks. være: ”navn”.jpg og micky-creatives-logo.jpg

    Google My Business-profil:
    Micky Creatives kan med fordel oprette en Google My Business-profil. En Google My Business-profil kan forbedre virksomhedens synlighed i lokale søgeresultater og på Google Maps, hvilket kan føre til flere besøgende fra nærområdet. Profilen bør inkludere en kort, men beskrivende tekst om virksomhedens kernekompetencer
    inden for grafisk design og branding. Profilen bør også indeholde kontakt oplysninger som adresse, telefonnummer og åbningstider for at hjælpe potentielle kunder med at finde og kontakte virksomheden. Professionelle billeder, der viser virksomhedens kontor og eksempler på designprojekter, er også en god ide da det kan skabe tillid og gøre virksomheden mere attraktiv for nye kunder. Sidst men ikke mindst positiv kundefeedback og anmeldelser, som også påvirker Google-rankingen positivt og tilføjer troværdighed
    Intern link building:
    Hjemmesiden gør allerede brug af intern link building. Dog anbefales det at gennemgå linkene for at sikre, at de alle er relevante og placereret korrekt for at lede brugerne videre til relevante sider. Intern link hjælper også med at fordele SEO værdien på tværs af hjemmesidens sider, hvilket kan øge den generelle synlighed.

Har jeg fanget din interesse?

Kontakt mig gerne eller læs om flere af mine projekter